Treed binnen in de wereld van The Addams Family

Treed binnen in de wereld van The Addams Family

  ·   5 min. lezen
8 nov. 2018   ·   5 min. lezen

Ken je het verhaal van de Addams Family? Deze excentrieke familie is ooit bedacht door de Amerikaanse striptekenaar Charles Addams en bestiert binnenkort het podium van de Nederlandse theaters. Daar moést natuurlijk een website voor komen. En niet zomaar een website. Treed binnen in de bizarre en lugubere wereld van de Addams Family!

Meer dan een website
Zang, dans, spektakel! Dat deze musical zich perfect leent voor een website met veel interactie, was ons direct duidelijk. Gelukkig zag TEC Entertainment, dé producent van deze musical, dit ook in. Hun vraag aan ons? ‘’De sfeer en het gevoel van The Addams Family moet direct voelbaar zijn bij onze online bezoekers, we willen de bezoekers verrassen en prikkelen om een kaartje te kopen.’’ Aan de slag!

Sfeer vangen
Een show online neerzetten zónder dat er beeldmateriaal beschikbaar is, hoe pak je dat aan? Met enkel de conceptversie van het logo op zak gingen onze designers aan het werk. Zij bekeken de oude video’s van The Addams Family uit 1964, schreven mee, begonnen met tekenen en vingen sfeer. Zo kwamen zij tot het idee: de website moest openen met een interactieve webanimatie.

The Addams Family iPhoneThe Addams Familiy mockup

Op bezoek bij The Addams Family
Met het huis als startpunt kon het animeren beginnen. Gemaakte animaties werden slim ingezet, hierdoor kreeg de webanimatie al snel body. Binnen twee weken stond de website als een huis! En omdat de sterrencast de grootste publiekstrekker is, werden zij onderdeel van het logo.

Ook voor mobiel
Mobiele websitegebruikers zijn voor TEC Entertainment een belangrijke doelgroep. Dit is direct de reden waarom we gekozen hebben om de animatie met HTML5 canvas te maken, en niet met video. Omdat we nu niet vastzitten aan een standaard videoformaat, kan de website vanaf elk apparaat geopend worden.

Bezoekers verleiden
Door slim gebruik te maken van Adwords, Facebook, Instagram, video en wervende teksten, bouwden we al snel aan een online community. Bezoekers vonden gemakkelijk de weg naar de website én richting de kaartverkoop.