Inspelen op consumentengedrag tijdens crisistijd

Inspelen op consumentengedrag tijdens crisistijd

  ·   6 min. lezen
8 apr. 2020   ·   6 min. lezen

Na de crisis zal alles anders zijn. Consumenten zijn zich nog meer bewust van hun gedrag, hun gezondheid en zullen sneller keuzes maken op basis van maatschappelijke betrokkenheid. Dat biedt voor jou, als merk, veel kansen. Mits je hier slim op inspeelt, natuurlijk. 

Van product naar klant

Lag jouw focus volledig op de producten die je verkoopt? Dan is het nu hét moment om te switchen en jouw focus te weerleggen naar jouw klant. Luisteren naar je klanten is natuurlijk altijd aan te raden, maar in deze tijden des te meer. Stel je betrokken op, hoor waar er behoefte naar is en laat je maatschappelijke gezicht spreken. En wees frequent, want door zichtbaar te blijven, groeit je naamsbekendheid.

Meer weten over (klantgericht)communiceren tijdens crisistijd? Ga naar onze blog: Communiceren tijdens crisistijd: doen of niet?

Groei van online bestellingen

Het doen van online bestellingen wás al populair, maar wordt nu nog populairder. Iedereen is aangewezen op thuisblijven, logisch dus dat wij ons vertier online zoeken. Mocht jij nog twijfelen over het openen van een webshop, dan is dit het moment om de knoop definitief door te hakken. Online shopping it is!

Strategisch inspelen op de toekomst

Nu je weet dat het consumentengedrag voorgoed zal veranderen leent de ‘extra tijd’ die je waarschijnlijk hebt zich perfect voor het herprofileren van jouw merk en marketingstrategie: ‘Doei product! Hallo klant!’ Daarnaast is het inkopen van media in crisistijd vaak goedkoper én kan je een grotere doelgroep bereiken, doordat er simpelweg meer online verkeer plaatsvindt. Lees hier meer over adverteren tijdens crisistijd.