Nieuwe vacatures Vacatures
Ik vind je leuk!

Ik vind je leuk!

  ·   4 min. lezen
12 aug. 2019   ·   4 min. lezen

Hoe vaak moet ik het je nog zeggen? Ik vind je geweldig, je verbluft me én je bent grappig. Echt, ik vind je heel leuk. Heel-héél-erg-leuk! Jou én heel veel andere bedrijven en personen. Maar jullie zijn met zóveel, waardoor ik vaak vergeet om op het duimpje te klikken. Maar ik zie je wel hoor. Ik hou je in de gaten. Echt waar!  

Let’s scroll

Ojee, het social-medialandschap verandert in rap tempo. In plaats van uitgebreid te liken, te reageren en te delen, houden we het tegenwoordig liever bij scrollen. Te veel content zorgt ervoor dat we keuzes moeten maken. Of juist keuzestress krijgen. Wat dit voor jou als bedrijf betekent? Nou, vooral niét dat je moet stoppen met het maken en verspreiden van content. Wat dan wel? Lees mee en maak je klaar voor een nieuw content-avontuur!

Herhalen, herinneren, herkennen

Onze herinneringen zijn goud waard. Ga maar eens bij jezelf na: hoe vaak associeer jij een nieuwe situatie met iets vergelijkbaars uit jouw verleden? Onderzoek wijst uit dat onze hersenen voorrang geven aan herinneringen. Daarnaast is het zo: hoe vaker we aan iets denken, hoe moeilijker het wordt om op een alternatieve gedachte te komen. Daar kan je als merk slim gebruik van maken. Door jouw boodschap meerdere keren, op verschillende plekken en momenten, te herhalen, word je herkent én onthouden. En daarvoor is contentmarketing erg effectief.

Werken aan die connectie

Via social media werk je aan je naamsbekendheid. Doordat je op verschillende momenten leuke, interessante of leerzame berichten plaatst die in verband staan met jouw merk, krijgt jouw doelgroep een gevoel bij jou als bedrijf én als ‘persoon’. Ze leren je kennen! En zeg nu zelf: het is veel leuker zakendoen met iemand die je ‘kent’, toch? Dus kom maar door met die authentieke, leuke, grappige en ontroerende berichten. Maar eh, hoe zit het dan met dat bereik en niet te vergeten: waar blijven die likes?

Leuk, leuker, leukst

Een overkill aan content, een verandering van het algoritme op Facebook: het speelt al jaren. Wist je bijvoorbeeld dat maar 2 procent van de volgers jouw berichten te zien krijgt? Ai, dan begrijp je nu vast ook waarom die vind-ik-leuks achterblijven. Gratis succes is op Facebook is al lang verleden tijd. Het aantal vind-ik-leuks is geen graadmeter voor een succesvolle contentstrategie. Maar, wat dan wel?

Jouw eigen verhaal

Stille genieters

Weinig likes betekent niet dat jouw bericht niet gelezen of gezien wordt, maar het creëren van een groot bereik is aan te raden. Hoe? Door te gaan adverteren. Promoot je berichten onder je doelgroep en test met diverse doelgroepen en content: zo kom je stukje bij beetje dichter bij de kern. Zorg dat je een verhaal vertelt, jouw eigen verhaal! Herhaal dit meerdere keren per week en je zult zien dat jouw bereik groeit. Op deze manier creëer je naamsbekendheid. Hoe vaker je gezien wordt, hoe meer je wordt herinnerd.

Dus, ondanks dat we het niet altijd laten merken, vinden we je leuk, écht leuk. Geweldig én grappig. Kom maar door met die ontzettend leuke berichten van je. En heb je hulp nodig? Dan weet je ons te vinden!