Het belang van een aparte werken-bij website

Het belang van een aparte werken-bij website

  ·   2 min. lezen
21 sep. 2021   ·   2 min. lezen

‘Waarom zou ik kiezen voor een aparte werken-bij website’? Dit is een vraag die wij regelmatig krijgen. Het antwoord is simpel. Als je doorlopend op zoek bent naar nieuwe medewerkers en je werkgeversmerk erg belangrijk is, dan is een aparte werken-bij website een must. Een werken-bij website is volledig afgestemd op potentiële medewerkers én is het podium voor jouw werkgeversmerk. Met maar één doel: nieuwe medewerkers aantrekken die passen bij jouw organisatie. En dat zónder enige vorm van afleiding.

Dé plek om jouw bedrijf in de spotlight te zetten

Natuurlijk is het belangrijk dat een potentiële werknemer voldoet aan de functieomschrijving in de vacature. Maar het is nét zo belangrijk dat een nieuwe medewerker past binnen je team. Toch? Met een werken-bij website zorg je ervoor dat een potentiële kandidaat al vóór het eerste gesprek een goed beeld krijgt van jouw bedrijf en de mensen die er werken. Hierdoor is de kans op een match – zodra de kandidaat op het eerste gesprek komt – zo hoog mogelijk.

Hoe ziet een werken-bij website er uit?

Op een aparte werken-bij website geef je een inkijkje in de verschillende afdelingen, toon je uiteraard alle vacatures en laat je zien waar jouw bedrijf voor staat. Dit is dus dé plek om de gezichten achter jouw bedrijf een prominente plek te geven. Laat bijvoorbeeld zien hoe een werkdag van jouw medewerker(s) er uitziet. Met authentieke verhalen en video’s geef je (potentiële) kandidaten een goed beeld van de werksfeer en de cultuur. Online uitstralen hoe je offline bent is, dát is de kunst.

Voorbeelden van werken-bij websites

Het wiel opnieuw uitvinden? Dát hoeft natuurlijk niet. Zo zijn er online heel veel voorbeelden te vinden van goede werken-bij websites. Google maar eens op ‘sterke werken-bij websites’ en je vindt genoeg inspiratie. Naast alle bekende voorbeelden waren wij zelf onder de indruk van de werken-bij website van Defensie. #graaggedaan

Wat is het DNA van jouw bedrijf?

Stel jezelf eens de volgende vragen; wat maakt ons bedrijf uniek? Wat is de cultuur binnen jouw bedrijf? En waar sta je voor? Hoe ziet een werkdag er nou uit van een programmeur, een pedagogisch medewerker of een werkvoorbereider? Het antwoord op deze vragen is van groot belang om een goede vertaling te maken naar jouw werken-bij website. En wat je van de sterke voorbeelden op het internet kunt leren, is dat video een superkrachtig middel is om het DNA van jouw bedrijf over te brengen op potentiële werknemers. Dus, je weet wat je te doen staat!

Practice what you preach

Ook bij Doit Online Media zijn we doorlopend op zoek naar nieuwe medewerkers. Daarom zijn wij óók druk bezig met het ontwikkelen van een werken-bij website. Iets met practice what you preach. Maar omdat klantprojecten altijd voorgaan, was er voor het realiseren van onze eigen werken-bij website wel íets meer nodig. Vanuit een aantal collega’s kwam het idee om zichzelf een weekend op te sluiten (in een mooi vakantiehuisje 😊), om zo de nodige extra meters te maken. Benieuwd naar het resultaat? Stay tuned!


Onze collega’s sloten zich een weekendje op in een vakantiehuisje om vaart te maken met onze eigen werken-bij website.

Ben je geïnspireerd geraakt en wil je ook aan de slag met een werken-bij website? Wij denken graag met je mee!

Dit blog is geschreven door Luc