Waarom een responsive website steeds belangrijker wordt voor Google

Waarom een responsive website steeds belangrijker wordt voor Google

Een website die zich schaalt naar het device waar het op bekeken wordt zodat deze altijd goed zichtbaar is. Een responsive website moet anno 2014 geen extra meer zijn, maar standaard een onderdeel van een nieuwe website.

Voorbeeld van een responsive website Focusplaza

De voordelen van een responsive website

  • De gebruikerservaring wordt verhoogd
  • Groter bereik. Te openen op alle devices
  • Geen aparte sites meer. Alles te beheren in 1 CMS
  • Niet meer onnodig inzoomen of swipen om iets goed te kunnen lezen
  • Bezoekers blijven langer op je website (belangrijke SEO indicator)
  • Contactformulieren schalen zich automatisch waardoor de kans op een contactmoment aanzienlijk wordt vergroot

Google gaat responsive websites extra uitlichten

Voor Google is een ding ontzettend belangrijk: Jou de meest relevante informatie bieden naar aanleiding van je zoekopdracht. Hierbij hoort ook een prettige gebruikerservaring op de website en goed leesbare teksten.

Op dit moment test Google daarom met een nieuwe weergave waarbij responsive websites of websites welke mobiel vriendelijk zijn, worden voorzien van een icoontje in de zoekresultaten. Deze wordt weergegeven voor de URL. Dit icoontje is dus alleen zichtbaar wanneer men via een mobile device zoekt op Google.

melding voor mobiel in mobiele zoekresultaten google

Het is onduidelijk of dit icoon er vast gaat komen, maar ze geven hiermee wel aan dat de prioriteit van een responsive website steeds belangrijker wordt.

Test zelf of je website mobiel vriendelijk is

?>